Mail to Pay heet voortaan ook POM in Nederland en Duitsland

De Mail to Pay Group, het Nederlandse moederbedrijf van POM, heeft een nieuwe naam. Voortaan gaat de volledige groep verder onder één naam: POM. De naamsverandering is ingegeven door de fase waarin het fintechbedrijf zich bevindt, na de fusie tussen Mail to Pay en POM in 2022. De wijziging gaat ook gepaard met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. “Met de nieuwe naam laten we zien dat we klaar zijn voor de toekomst.”

Mail to Pay heet voortaan ook POM in Nederland en Duitsland

In 2022 vormden de Belgische betaalspecialist POM en de Nederlandse ontwikkelaar van creditmanagementsoftware Mail to Pay samen de Mail to Pay Group. Aanvankelijk behielden POM en Mail to Pay hun oude naam. Maar dat verandert nu dus. De reden: de zeer goede resultaten van de fusie. “Boven verwachting zelfs”, vertelt Johannes Vermeire, CEO en medeoprichter van POM België. “Ons gezamenlijke innovatieve aanbod van digitale betaaloplossingen en geautomatiseerde opvolging van facturen spreekt aan. Het afgelopen jaar hebben we grote stappen gezet.” POM Group CEO Kees Neven: “Ook intern groeiden onze organisaties goed naar elkaar toe. We hebben daarom besloten om voortaan onder één naam – POM – naar buiten te treden.”

Meer dan alleen betaalmails

Dat de keuze op POM is gevallen – in plaats van Mail to Pay – komt doordat de naam Mail to Pay niet meer voldoet. “Die dekt eigenlijk al een hele poos de lading niet meer van wat wij allemaal doen”, vertelt Neven. “Organisaties die ons niet goed kennen, denken vaak ten onrechte dat we alleen betaalmails versturen. Terwijl we allerlei innovatieve tools aanbieden waarmee we voorop lopen in onze markt, zoals machine learning, procesautomatisering en betaalplannen met automatische inningen. POM past veel beter.”

Peace of Mind

Want POM staat voor peace of mind, legt Vermeire uit. “Wij bieden gemoedsrust in de administratie. Elke mogelijke hindernis of obstakel in het betaalproces werken we weg, zodat er voor een klant geen reden is om niet meteen te betalen. Onze missie is om een prettige en moeiteloze gebruikerservaring te bieden: gebruik je POM, dan betaal je met een glimlach”, zegt Vermeire. “Daar zit ook een sociale component aan. Dat we iemand met betaalproblemen opties bieden om toch te kunnen betalen, zonder ze meteen met verhogingen te confronteren. Daarnaast verlichten we het werk van het creditmanagement- of facturatieteam van een organisatie door maximaal te automatiseren – van de eerste factuur tot de laatste aanmaning. Zo creëren we dus langs twee kanten peace of mind.”

Beter, sneller, socialer en goedkoper

Peace of mind vertaalt zich in drie componenten: POM Invoice, POM Payment en POM Collect. “Daarmee omvatten we het gehele order-to-cashproces”, aldus Neven. “Met onze nieuwe dienst POM Invoice kunnen organisaties nu ook hun facturen via ons versturen. POM Payment zorgt vervolgens dat de consument die factuur zo eenvoudig mogelijk kan betalen en met POM Collect bieden we een platform voor het herinnering- en aanmaningstraject. Zo helpen we organisaties om met behulp van slimme digitale technieken beter, sneller, socialer én tegen lagere kosten te incasseren.”

Continu innoveren

Ondertussen blijft POM gewoon doorgaan met het ontwikkelen van nieuwe innovaties. Onlangs introduceerde het bedrijf de interactieve betaalvideo, waarvan energieleverancier Luminus al dankbaar gebruik maakt. Ook wordt er geëxperimenteerd met handpalmbetalingen. “Een handpalmafdruk is net zo uniek als een vingerafdruk”, legt Vermeire uit. “We zien de toepassing daarvan vooral bij organisaties als sportclubs en schoolkantines. Iedereen die binnenkomt wordt één keer geregistreerd en kan vervolgens altijd snel en veilig met zijn handpalm betalen.”

Problematische schulden voorkomen

Daarnaast helpt POM met een menselijke en empathische benadering te voorkomen dat klanten snel in de schuldenindustrie belanden. “Afgelopen jaren is er een toename in het aantal geregistreerde problematische schulden zichtbaar”, zegt Neven. “Wij bieden mensen met betaalproblemen opties om toch te kunnen betalen, zonder ze meteen met verhogingen te confronteren. Dat heeft resultaat: dankzij onze tooling komen tot wel 52 procent minder klanten bij een incassobureau terecht. Steeds meer organisaties benaderen ons daarom met de vraag om hun mvo-beleid vorm te geven met een sociaal creditmanagementproces."

Internationalisering

Met de veranderingen laat POM zien klaar te zijn voor de toekomst, ook internationaal. “Dit jaar maken we er echt werk van om POM in Duitsland op de kaart te zetten”, kijkt Neven vooruit. “Want daar kunnen we organisaties serieus helpen om flinke stappen te zetten in de digitalisering van het order-to-cashproces. En uiteindelijk willen we vandaaruit verder Europa in!”

No items found.